Recente berichten

Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10
71
Heidense wetenswaardigheden / Re: 10 minuten kaart van Europa als film
« Laatste bericht door bosding Gepost op maart 02, 2017, 10:40:32 am »
Gaaf! Nu nog eentje van de lage landen en omstreken? :P
72
Heidense wetenswaardigheden / Re: 10 minuten kaart van Europa als film
« Laatste bericht door Metalen Mark ov Holland Gepost op maart 02, 2017, 01:58:39 am »
Deze is ook wel aardig en is kennelijk afkomstig van het American Museum of Natural History. In het filmpje wordt de menselijke wereldpopulatie gekoppeld aan geschiedkundige gebeurtenissen, wel met een educatieve boodschap aan het einde.
In deze animatie wordt het ontstaan van culturen en beschavingen B.C.E wel gewoon overgeslagen, het lijkt net alsof de mensheid toen alleen voedsel heeft leren verbouwen.
73
Heidense wetenswaardigheden / Re: 10 minuten kaart van Europa als film
« Laatste bericht door Metalen Mark ov Holland Gepost op februari 28, 2017, 09:14:13 pm »
Niet altijd even accuraat, maar evengoed leuk om even te bekijken!
Weet je nog dat ik vanmiddag opmerkte dat het leuk zou zijn om de beschikking te hebben over een betere versie die betrekking heeft op de hele wereld? Onze vriend had kennelijk al geanticipeerd op die wens, klik hier maar eens op.

De animatie heeft een veel betere kleurcodering dan de eerdere doordat de weergegeven beschavingen daarmee aan elkaar gekoppeld zijn en bovendien staat hier een legenda bij; het geheel kent daarbij ook een wereldpopulatieteller en de weergegeven gebeurtenissen zijn beter geharmoniseerd met de algemene geschiedschrijving.

Op mijn pc-scherm is het geheel niet optimaal maar op een breedbeeld ziet het er denk ik wel beter uit.
74
Heidense wetenswaardigheden / 10 minuten kaart van Europa als film
« Laatste bericht door Kezlar Gepost op februari 28, 2017, 02:54:56 pm »
Dit is op zich ook wel de moeite waard om even te bekijken:


https://www.youtube.com/watch?v=oWWLECJnylM


Het is een kaart van Europa gedurende de eeuwen. Niet altijd even accuraat, maar evengoed leuk om even te bekijken!
75
Heidense kunst / Re: De Russische muziekgroep Nytt Land.
« Laatste bericht door Villsvin Gepost op februari 23, 2017, 06:33:00 pm »
Ik heb het snel opgezocht op YouTube. Klinkt goed!
76
Heidense wetenswaardigheden / Re: Oudste Europese adellijke geslachten.
« Laatste bericht door Metalen Mark ov Holland Gepost op februari 23, 2017, 05:07:43 pm »
Indien je het zoeken nog niet beu bent: klik hier voor een doorverwijzing naar de internetsite van de Foundation for Medieval Genealogy'. In het uitrolmenu dat zich opent onder het kopje 'Projects' staat het onderdeel 'Medieval Lands', als je daarop geklikt hebt kun je door op de groene knop te klikken de dataset openen (staat als zodanig weergegeven).

De dataset is behoorlijk uitgebreid maar niet ondubbelzinnig want zeker niet alle bronnen die ik tegengekomen ben zijn in overeenstemming met de informatie die de F.M.G. beschikbaar stelt! Een dubbelcheck blijft op zijn plaats.
77
Heidense kunst / De Russische muziekgroep Nytt Land.
« Laatste bericht door Metalen Mark ov Holland Gepost op februari 23, 2017, 04:57:40 pm »
Voor diegenen die de de muziek van groepen als Wardruna en Leidungr wel waarderen kan: het Russische gezelschap Nytt Land.

Klik hier voor een doorverwijzing naar hun album "Hávamál" op Youtube en hier voor en doorverwijzing naar hun album "The Last War" (ook op Youtube).

De groep heeft ook een mooie Bandcamp waar je hun muziek en die van een aantal gerelateerde groepen in de vorm van mp3-albums (alsook losse nummers) en volgens mij ook als hard copy exemplaren kunt bestellen.

Veel luisterplezier!
78
De nieuwsbrief / Nieuwsbrief de Vlam - voortzetting
« Laatste bericht door Kezlar Gepost op februari 17, 2017, 01:00:42 pm »
We gaan weer beginnen met de Vlam - de nieuwsbrief die een tijdlang ondergesneeuwd is geweest. Heb je een leuk artikel? Meldt het hier! Een column mag ook, of je toont je kunsten in het katern Heidense Hobby's!


We verwachten de nieuwsbrief binnen afzienbare tijd rond te sturen. Er wordt ook weer een inschrijfformulier geplaatst op onze website, zodat je jezelf kunt opgeven - heb je dat al eerder gedaan, dan krijg je de nieuwsbrief vanzelf en is er geen actie benodigd!
79
Mededelingen / Re: Forum en database onderhoud
« Laatste bericht door Kezlar Gepost op januari 17, 2017, 04:48:46 pm »
17-1-2016: Forum update en legen tijdelijke bestanden/tabellen.
80
Literatuur / Re: Heidense literatuurlijst
« Laatste bericht door Kezlar Gepost op januari 13, 2017, 02:39:59 pm »
Echte heidenen? Dat klinkt als een definitie, bosding! Foei! :P
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10