Algemeen > Natuur

Krachtplaatsen in Nederland

(1/2) > >>

Hobbes:
Mateloos en zonder gene steel ik even de naam van een facebook groep waar ik lid van ben. Namelijk krachtplaatsen in Nederland, welke plekken in de omgeving ervaar jij als krachtplaats? Dit kan in de natuur, bibliotheek of andere plek zijn.

Hoe raar het ook mag klinken, het Willem Arntz bos waar mijn werk tevens ook is, is een plek waar ik toch wel redelijk tot rust kom. Helemaal zo op een zondag ochtend

Villsvin:
Bijna ieder bos, moeras, weide of heideveld is voor mij een krachtplaats. Als ik even mijn persoonlijke 'reset-knop' ingedrukt wil hebben, moet ik het bos vlak bij mijn huis in lopen en voel ik mijzelf al snel tot rust komen. Het liefst kom ik dan geen andere mensen tegen, maar in de omgeving waar ik woon is daar vaak geen ontkomen aan. Bij Anna's Hoeve en de Zuiderheide in Hilversum ben ik het meest te vinden, simpelweg omdat dat op loopafstand van mijn huis ligt. In de nazomer is het daar trouwens geweldig paddenstoelen zoeken :)

Ingwar Molendrift:

--- Citaat van: Hobbes op mei 17, 2015, 10:41:07 am ---Mateloos en zonder gene steel ik even de naam van een facebook groep waar ik lid van ben. Namelijk krachtplaatsen in Nederland

--- Einde van citaat ---
Voor degene die die Facebook groep willen zoeken;
https://www.facebook.com/groups/krachtplaatsennederlandag/?fref=ts

Valora:
Het crailose bos is voor mij echt een krachtplaats, daarom organiseer ik samen met Arjane daar een wandeling op 9 augustus. Er was een specifieke plek waar ik veel kracht en energie voelde en ik wist jaren geleden al dat het een bijzondere plek was. Toevallig tijdens het voorbereiden van de wandeling een kaartje gevonden waar die plek op gemarkeerd staat... als grafheuvel!  :D

Kezlar:
Er zijn meerdere plekken in NL waar ik mijn ei kwijt kan of kan opladen. Teveel om op te noemen ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie