Heidendom > Heidense wetenswaardigheden

Fijne lente-evening

(1/2) > >>

bosding:
Hoewel het blijkbaar eigenlijk gisteren was, hou ik altijd de 21e aan(gemakzucht), dus bij dezeeen fijne lente-evening aan iedereen!

Wat doen jullie zoal op deze dag? En waarom?
Zelf hou ik het altijd bij een simpele heildronk en even stilstaan bij het aanbreken van de lange dagen op een plek waar ik wat mee heb. en eigenlijk weet ik ook niet zo goed wat nou typische tradities zijn voor deze dag.

Elvar Heimdalir:
Zelf maak ik bij het keren van vrijwel elk seizoen een lange wandeltocht (minimaal 20 km) door de natuur. Er zit altijd minimaal een zonsondergang of een zonsopkomst bij, en de wandeling omvat altijd oevers, al is dit meer een gevolg van onze waterige geografie dan een bewust ingepland gegeven. Aandachtig de natuur beschouwen en, in dit geval, haar voorjaarsontwaken volgen, is voor mij dan vaak al voldoende.

Arjane:
Ergens rond die datum ruik ik meestal ineens de lente in de lucht (in dit geval vandaag), en dan is voor mij de lente echt begonnen :)

bosding:

--- Citaat van: Arjane op maart 22, 2016, 08:52:46 pm ---Ergens rond die datum ruik ik meestal ineens de lente in de lucht (in dit geval vandaag), en dan is voor mij de lente echt begonnen :)

--- Einde van citaat ---

Vandaag pas? Ik had dat vorige week juist toen het bijna een hele week zonnig was en alles begon uit te lopen.

Arjane:
Om de een of andere reden lijkt t voor mij niet zo samen te hangen met het weer. Vandaag was min of meer hetzelfde als gisteren (saai), dus ik vroeg me ook al af hoe dat kan :P

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie