Algemeen > Natuur

Natuur en Gezondheid

(1/4) > >>

Hobbes:
Vandaag viel het me weer eens op tijdens mijn werk, Tripje Den Dolder- Zeist-Utrecht. Een groot gedeelte van mijn werkveld ligt in bosrijke omgeving. En in dit driehoekje vind je oude paviljoenen, socio woningen en sanatoriums. Zou de natuur echt helend werken>??

Kezlar:
In vroeger dagen was het zo, dat er voornamelijk gekozen werd voor deze locaties - om maar ver van de drukte en de mensen te zijn. En vooral omdat je daar heel goed je idiote broer kwijt kon, zodat niemand het zag. Hek eromheen, geen probleem meer. En bosrijke omgevingen voor sanatoria, ja, om gezondheidsredenen. Net zoals dat ze aan zee bleekneusjes uit de stad opvingen om ze een vitamineboost te geven met zon en goed eten.

Hobbes:
Doch merk ik bij mijn Doelgroep dat ze een stuk relaxeder zijn als ze niet in de stad zijn. Merk ik aan mezelf trouwens ook. Ik kan een dag lang in het bos rondlopen, maar na 3 uur hoog catharijne mensen kijken ben ik moe

Einskaldir:
Stad zorgt voor hele andere prikkels dan de natuur. De meeste mensen ervaren de natuur als rustgevend en de stad met alle drukte als vermoeiend.

Sigmar:

--- Citaat van: Einskaldir op april 29, 2014, 09:26:35 pm ---Stad zorgt voor hele andere prikkels dan de natuur. De meeste mensen ervaren de natuur als rustgevend en de stad met alle drukte als vermoeiend.

--- Einde van citaat ---

Volgens mij is ook uit onderzoek gebleken dat groen voorziening goed is voor het moreel van mensen. Om maar te spreken van de schonere lucht.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie