Auteur Topic: Heidense symbolen  (gelezen 3820 keer)

Vuurnacht

  • Lid
  • *
  • Berichten: 827
  • Kudos: +34/-0
    • Bekijk profiel
Heidense symbolen
« Gepost op: oktober 12, 2014, 11:47:56 am »
Aangezien ik, omdat het op het een of andere moment nodig bleek, al van enkele heidense symbolen vectortekeningen heb gemaakt (en gedeeltelijk op mezelf heb laten tatoeëren), heb ik besloten om er een beeldbank van aan te leggen, waar alle Heidevlammers gebruik van mogen maken. Lijkt me leuk.

Voor wie niet weet wat vectortekeningen inhouden: dit zijn beelden die digitaal niet zijn opgebouwd uit pixels, maar uit lijnen (vectoren). Het grote voordeel hiervan is dat je de tekening zo groot of zo klein kunt maken als je wilt, zonder dat er kwaliteitsverlies optreedt.

Stom genoeg ben ik sommige alweer kwijt, dus die zal ik opnieuw moeten maken. De verzameling is momenteel nogal bescheiden, maar daar hoop ik verandering in te brengen. Ik zal hieronder steeds posten wat ik af heb en als je iets wilt hebben, PM me dan even. Ik post alles in het zwart, maar je kunt het in elke kleur krijgen die je wilt.

En aangezien ik niet aan elk symbool zal denken, hoor ik ook heel graag suggesties van jullie van waarmee ik de bank kan aanvullen.
"The presence of those seeking the truth is infinitely to be preferred to those who think they've found it."

Vuurnacht

  • Lid
  • *
  • Berichten: 827
  • Kudos: +34/-0
    • Bekijk profiel
Re: Heidense symbolen
« Reactie #1 Gepost op: oktober 12, 2014, 11:51:36 am »
Sowieso had ik voor de banner boven aan deze pagina 'Heidevlam' in runen gemaakt:


En in dat proces ook de rest van het futhark:


De zesster:


De zesster met zonnewiel:



Nog maar heel weinig. Ik hoop binnenkort meer te hebben.
"The presence of those seeking the truth is infinitely to be preferred to those who think they've found it."

Vuurnacht

  • Lid
  • *
  • Berichten: 827
  • Kudos: +34/-0
    • Bekijk profiel
Re: Heidense symbolen
« Reactie #2 Gepost op: oktober 12, 2014, 02:13:42 pm »
Aarde:


Zon:

Uiteraard zijn er meerdere zonnesymbolen, zoals het rad, die zullen vast ook nog wel komen op een later tijdstip. Ik ben in eerste instantie bezig met heel basale symboliek.

Het huwelijk van de goden, de mannelijke zon en de vrouwelijke aarde, eronder vier variaties op dit symbool:
"The presence of those seeking the truth is infinitely to be preferred to those who think they've found it."

Vuurnacht

  • Lid
  • *
  • Berichten: 827
  • Kudos: +34/-0
    • Bekijk profiel
Re: Heidense symbolen
« Reactie #3 Gepost op: oktober 12, 2014, 02:54:21 pm »
Een bestand dat ik maar even "zon en jaar" heb genoemd:


1. de kringloop van de zon gescheiden door de noord-zuidlijn, oftewel het jaar
2. het in vieren gedeelde jaar (zonnewendes en eveningen)
3. het maalkruis (zuidelijker symbool, tekenend voor de zonsopkomst en -ondergang op de momenten van de wendes)
4. hagal (toevoeging van noord-zuidlijn aan het maalkruis), in principe de zesster
"The presence of those seeking the truth is infinitely to be preferred to those who think they've found it."

Arjane

  • Gast
Re: Heidense symbolen
« Reactie #4 Gepost op: oktober 17, 2014, 01:49:07 pm »
Gaaf! :D