Algemeen > Natuur

Tuinieren

(1/3) > >>

Gwaihir:
Niet echt een natuurtopic, maar er zullen vast meer heidenen zijn die houden van tuinieren.
En dankzij de AH nu natuurlijk helemaal met de moestuintjes   ;)

Ik ben dankzij deze zeer heidense moestuintjes (ahum) aan het tuinieren geslagen  :pom:
Alleen bij gebrek aan een tuin, en een kokend balkon op het zuiden, ben ik mijn kleine stulpje aan het omtoveren tot jungle  8)

Zie hier het resultaat!


Van links naar rechts: Dille, bieslook, broccoli, rucola, kropsla, basilicum, tijm, aubergine, andijvie en paprika

Een wiebelplantje van de xenos op zonnecellen, cherry tomaatjes en gewone tomaatjes  :D
Alleen de kropsla is wat hangerig. Binnenkort moeten een aantal weer een stukje groter gepot worden, en dan hopelijk kan ik over een flink aantal weken boodschappen doen in eigen huis  :friet

Op het balkon staat nog balderskruid en komen wat vrolijke bloemetjes :)

Zijn er nog meer fanatieke tuinheidenen?  :)

Hobbes:
Waar is de wiet?

Gwaihir:
Ik ben niet meer zo van de wiet :laugh:

Villsvin:
Wij hebben radijs, munt, basilicum, peterselie, rozemarijn, tomaat, aardbeien, tijm, bosaardbeien, paprika, calendula en sla staan (of dit jaar geplant). Sommigen doen het, maar van anderen is het nog afwachten of het wat gaat opleveren. Daarbij hebben wij nog een mooie appelboom staan die ieder jaar een mooie oogst geeft. En dat allemaal in een tuintje van ongeveer 20 vierkante meter :)

Metalen Mark ov Holland:

--- Citaat van: Villsvin op mei 18, 2015, 06:41:29 pm ---En dat allemaal in een tuintje van ongeveer 20 vierkante meter :)

--- Einde van citaat ---

Het is bij ons ook ongeveer zoiets. Wij hebben op het moment frambozen, bramen, prei, basilicum, laurier, bieslook, hop, druiven (die doet het echter niet zo best; ik vermoed dat de stevige kleigrond er toch niet zo geschikt voor is) en we hebben een appelboom(pje) en een perenboom die het beide(n) redelijk goed doen.
We hebben in het verleden ook nog uien, aardbeien, kruisbessen, blauwe bessen en een kersenboom in de tuin gehad (de kersen deden het ook nooit echt best, hooguit 10 per seizoen).

In het verdere verleden had mijn pa een stukje land waarop we (nog voor het grootschalig volbouwen van De Waard t.b.v. de noodlijdende overpopulatie die vrolijk blijft doorfokken) veel verschillende dingen verbouwden: aardappelen, wortelen, bloemkool, boerenkool, witte kool, rode kool, groene kool, savooiekool, schorseneren, kropsla, witlof, sperziebonen, tuinbonen, rode bieten, gele bieten, knolraap, uien, prei, aardbeien, enzovoorts. Niet alles tegelijkertijd natuurlijk!   

Vroeger kwam een klein deel van onze voeding uit de winkel, nu zo'n beetje alles. Er bestaat een verhaaltje over De Waard waarin gesteld wordt dat het land niet geschikt was voor landbouw doordat de opbrengsten achterbleven, de praktijk is echter anders: we hadden zelfs zoveel dat we het wel weg móesten geven (bijvoorbeeld aan buurtgenoten of familie) omdat we het niet allemaal konden verwerken. Als we 's zomers nog wel eens op de volkstuin van een kennis passen is het nog steeds zo. Nu staan er huizen, eeuwig zonde! Om met een kennis van me te spreken: "Nederland produceert geen dingen, Nederland produceert Nederlanders." Dat laatste klopt natuurlijk niet helemaal maar als we doorgaan op de weg die dit land nú ingeslagen is gaat het wel steeds meer die kant op en we weten allemaal wat er in dat geval staat te gebeuren. Als het goed gaat met de 'economie' dan krijgen de mensen meer kinderen: het is dus beter als de economie op zijn gat ligt want dan nemen de mensen minder kinderen maar wel meer volkstuinen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie