Algemeen > De nieuwsbrief

Actie de Woensberg

(1/7) > >>

Hobbes:
Met regelmaat komt de Woensberg voor in nieuwsbrief de Vlam. Het is een van de eerste krachtplekken die ik in samenwerking met leden van Heidevlam heb kunnen teruggeven aan de Goden, in dit geval Wodan zelf. De gemeente Huizen heeft toegezegd dat er met enige regelmaat wordt gekeken door een BOA en dat plantsoendienst Tomin hier af en toe de boel komt schoonpoetsen.

Helaas weerhoudt dit mensen er niet van om hier bij tijd en wijlen er toch een puinhoop van te maken. Momenteel is er een brief gestuurd naar de gemeente Huizen met de vraag of wij hier vanuit Heidevlam (zoals besloten op het ding) een bord mogen plaatsen. Als daar een positief antwoord uit voortkomt zal alhier gevraagd worden voor een donatie

Valora:
Goed bezig hobs

Vuurnacht:
Levert je weer kudos op. ;)

Hobbes:
Beste gemeente Huizen,

Ook via deze weg zou ik u willen benaderen in verband met een plan omtrent de Woensberg. Ik heb enkele maanden eerder al contact gehad met een van uw medewerkers om hier te kijken wat er kan worden gedaan aan de grote hoeveelheid afval die hier zijn weg vind, met name in het weekend.

Hier kwam naar voren dat er met regelmaat gekeken worden om de overlast van zwerfafval (met name kapot glas)kon worden gereduceerd. Het is en blijft een prachtige plek om in het weekend een vuurtje te stoken.

Vrijdag 9/10 was ik hier weer, en tot mijn spijt trof ik weer het een en ander aan. (zie bijlage) Om de stookplaats heen ligt een enorme hoeveelheid aan gebroken glas, en door het bos heen een aardige hoeveelheid aan plastic, blikjes en aanverwante zooi.

Ik heb in samenspraak met een groep vrienden onder de naam Heidevlam het plan opgevat om hier een informatiebord te plaatsen welk bezoekers en aanverwant er aan herinnert dat het prettig is om hun rommel weer mee te nemen naar de dichts bijzijnde prullenbak.
Het zou prettig zijn als er aan de woensbergerweg hier een paar extra kunnen worden neer gezet. (immers op de plek zelf er eentje neerzetten leidt tot het in de fik steken van betreffende prullenbak)

De kosten voor het maken van het bord willen we op ons nemen, mocht dit vanuit u als gemeente geen optie zijn. Immers ik en menig andere leden van de asatru gemeenschap komen met regelmaat samen op de Woensberg.

Hopelijk vinden we samen een oplossing

Met Vriendelijke Groet
=hobbes echte naam=

Kezlar:
Goed bezig! Hopende dat ze ook vlot reageren!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie