Auteur Topic: AMEK  (gelezen 3139 keer)

Metalen Mark ov Holland

  • Lid
  • *
  • Berichten: 509
  • Kudos: +24/-0
    • Bekijk profiel
AMEK
« Gepost op: mei 30, 2014, 07:13:45 pm »
Naar aanleiding van het topic over de stavenkerken e.d. open ik hier een topic over de AMEK: De Academie voor Middeleeuwse Europese Krijgskunsten. Dat is een organisatie die zich niet zozeer met heidendom bezighoudt maar meer met re-enactment en zwaardvechten als sportieve activiteit. Een aantal jaren geleden heb ik één van de docenten aldaar, te weten Mishaël Lopes Cardozo, gesproken over allerlei zaken die met name smeedkunst betroffen. Mishaël wist er behoorlijk wat over te vertellen en hij geeft er ook seminars over, met name betrekking hebbende op de geschiedenis en ontwikkeling maar hij geeft ook feitelijke trainingen. Het is wellicht eens een idee om wat contact te onderhouden met betrekking tot zaken die in het overlappende interessegebied vallen.
AMEK is wel een professionele organisatie dus ingeval moeten we het wel echt de moeite waard vinden (lees: er zal waarschijnlijk een vergoeding aan gekoppeld zitten).

Klik hier voor een doorverwijzing naar de AMEK-internetsite.       
« Laatst bewerkt op: mei 30, 2014, 07:18:27 pm door Metalen Mark ov Holland »
"Ordening baart kunde."

richardb

  • Lid
  • *
  • Berichten: 93
  • Kudos: +5/-0
  • Bij Odin!
    • Bekijk profiel
    • Fotografie
Re: AMEK
« Reactie #1 Gepost op: mei 30, 2014, 11:56:10 pm »
As't nait gait zoas't mot, mot't mor zoas't gait.

Metalen Mark ov Holland

  • Lid
  • *
  • Berichten: 509
  • Kudos: +24/-0
    • Bekijk profiel
Re: AMEK
« Reactie #2 Gepost op: mei 31, 2014, 03:45:30 pm »
Dat is een afsplitsing van AMEK, ook leuk natuurlijk. Ik geloof dat Mishaël behoorlijk wat 'zendingswerk' verricht heeft in de afgelopen jaren.
"Ordening baart kunde."

Roy

  • Lid
  • *
  • Berichten: 80
  • Kudos: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: AMEK
« Reactie #3 Gepost op: juni 01, 2014, 09:17:56 am »
In de regio Antwerpen zit SwArta een organisatie die zich bezighoudt met Westerse krijgskunst en de bijbehorende religie. Ik neem aan dat ze Amek wel kennen, ik zal het eens vragen.

Metalen Mark ov Holland

  • Lid
  • *
  • Berichten: 509
  • Kudos: +24/-0
    • Bekijk profiel
Re: AMEK
« Reactie #4 Gepost op: juni 01, 2014, 07:26:51 pm »
Ze staan in de lijst met verwijzingen op de site van SwArta dus dat mogen we dan wel aannemen.
« Laatst bewerkt op: juni 01, 2014, 07:28:54 pm door Metalen Mark ov Holland »
"Ordening baart kunde."