Auteur Topic: Vragen en opmerkingen, ideeën  (gelezen 10841 keer)

Hobbes

  • Lid
  • *
  • Berichten: 997
  • Kudos: +1/-2
  • Lokinist
    • Bekijk profiel
    • De mede van Hobbes
Re: Vragen en opmerkingen, ideeën
« Reactie #15 Gepost op: mei 28, 2014, 06:40:28 pm »
Hoi Runa, ik zag dat je de zelfde vraag ook op NH gesteld hebt. Zo krijg je een duidelijk beeld. Aangezien ik niet meer welkom ben op NH.net na dit gebeuren en naop 1 na het langste lid was ,wil ik even inhaken op de volgende quote van de gene die je vraag daar beantwoorden. 


Citaat
er is een onoverbrugbaar verschil van inzicht ontstaan over de wijze waarop we ons voorvaderlijk heidendom beleven. Deze kwam bv. tot uiting in de verhouding ten opzichte van Loki. NH gaat ervan uit dat Loki in het heidendom wel een rol heeft in de mythe, maar geen rol heeft in de (seizoens-)-rituelen. Het vereren van Loki tijdens de rituelen van zonnewenden, het meest kritieke punt in de kringloop van het jaar, een moment dat je samen met de goden tegen de krachten van chaos vecht, is volgens ons verkeerd. Bij de Heidevlammers zitten enkele fervente Loki vereerders, en de overige leden van Heidevlam vinden het vereren van Loki een persoonlijke kwestie. Wij vinden dit een eclectische opvatting die niet bij NH past.

Dit is een leugen waar ze heel sterk aan vast houden. In het voormalig NH was ik de enige Lokinist. En zeker goede banden had met degene die door zijn gegaan op .net Dit is die 12 jaar binnen NH dat ik lid was nooit een probleem, dus dit als REDEN op te werpen van deze scheuring doet het geheel geen EER aan.

Het feit dat er een tweetal mensen rond lopen op .net  die informatie doelbewust achterhouden en verdraaien om er zelf beter van te worden is voor mij een reden dat ik niks meer met .net te maken wil hebben.
Er is een manifest in omloop welk opgesteld door wat nu de oprichters zijn van Heidevlam welk geleid heeft tot de tweedeling omdat de twee heren weigeren te luisteren naar reden (zowel toen als nu)

De breuk komt niet door Loki verering. Maar door het feit dat we niet langer door de deur konden met mensen die de bal op de man spelen.
Kaaskoekjes van Brunhilde zijn echt vies

Vuurnacht

  • Lid
  • *
  • Berichten: 827
  • Kudos: +34/-0
    • Bekijk profiel
Re: Vragen en opmerkingen, ideeën
« Reactie #16 Gepost op: mei 29, 2014, 12:18:51 am »
Wat Hobbes zegt, Runa. We waren er eigenlijk voor aan het waken dat de de hele discussie en het moddergooien van de laatste tijd opnieuw worden opgepakt n.a.v. jouw vraag, maar toch goed dat Hobbes hier alsnog tegengas op geeft. Uiteraard heeft elke partij zijn eigen versie van het verhaal, dus het is sowieso het ene woord tegen het andere, maar wat in het bovengenoemde citaat staat, is gewoon echt niet waar. Om inhoudelijke zaken is deze kwestie nooit gegaan. De splitsing is ontstaan omdat we onoverkomelijke persoonlijke problemen met elkaar hadden; niet omdat we inhoudelijk andere heidense opvattingen hadden.
"The presence of those seeking the truth is infinitely to be preferred to those who think they've found it."

Kezlar

  • Technisch beheer
  • Lid
  • ***
  • Berichten: 1215
  • Kudos: +33/-0
  • Leaver dea as slaef
    • Bekijk profiel
Re: Vragen en opmerkingen, ideeën
« Reactie #17 Gepost op: mei 30, 2014, 10:51:10 am »
Dat klopt helemaal, wat Vuurnacht en Hobbes zeggen. Dat Hobbes fel is in bewoordingen, snap ik. Na zulk een lange tijd aan de kant geschoven te worden, is erg zuur.


Ze hebben ons ook gevraagd of we de zaak niet openbaar willen beantwoorden, maar daar ze dat zelf wél doen - geeft in mijn optiek weer hoe graag ze het spul "onder de pet" willen houden. Immers geeft het goed weer, hoe verknipt hard ze de boel willen controleren en bespelen. Ze liegen keihard over die loki-verering - er was maar 1 echte lokinist. De rest is er onder geschaard, omdat we te lastig waren. We stelden vragen, maar dat kan niet. Bij NH loop je in de maat, anders kun je oprotten. Dat word je ook letterlijk verteld. Neen, aan dat soort gereformeerd gedrag wens ik persoonlijk niet mee te werken. En eraan conformeren, kom op zeg. Ik wens hen veel succes met de volgende lading mensen wegjagen. We waren namelijk niet de eersten...

Hanneke

  • Lid
  • *
  • Berichten: 101
  • Kudos: +8/-1
  • zolang het vuur brandt liefde nooit sterft
    • Bekijk profiel
Re: Vragen en opmerkingen, ideeën
« Reactie #18 Gepost op: oktober 19, 2015, 10:22:04 pm »
Waar kan ik een overzicht van de dingnotulen terugvinden?

Hobbes

  • Lid
  • *
  • Berichten: 997
  • Kudos: +1/-2
  • Lokinist
    • Bekijk profiel
    • De mede van Hobbes
Re: Vragen en opmerkingen, ideeën
« Reactie #19 Gepost op: oktober 20, 2015, 03:45:03 pm »
In je inbox
Kaaskoekjes van Brunhilde zijn echt vies