Auteur Topic: Afscheid nemen van: credible  (gelezen 3770 keer)

Hobbes

  • Lid
  • *
  • Berichten: 997
  • Kudos: +1/-2
  • Lokinist
    • Bekijk profiel
    • De mede van Hobbes
Afscheid nemen van: credible
« Gepost op: februari 27, 2015, 08:48:57 am »
Vandaag zal er een stukje in de nieuwsbrief aan de hand van deze bekendmaking, http://forum.credible.nl/viewtopic.php?f=12&t=30519.
Daar hoort een stukje forumgebruik bij, dus via deze weg.

Jongeren en verdieping in religie, als de ooit grootste online meeting plek verdwijnt voor jonge christenen bij gebrek aan verdieping (online that is) Hoe zit het bij andere?
« Laatst bewerkt op: februari 27, 2015, 08:51:20 am door Hobbes »
Kaaskoekjes van Brunhilde zijn echt vies

Ingwar Molendrift

  • Gast
Re: Afscheid nemen van: credible
« Reactie #1 Gepost op: februari 27, 2015, 04:59:05 pm »
Ik denk persoonlijk dat religie steeds meer een individueel gebeuren aan het worden is,
vroeger kwam een groep of gemeente bij elkaar en de voorganger vertelde wel hoe het zat.
T.w. is er internet en massa's boeken ter beschikking. Iedereen vormt daardoor zijn eigen geloofsbeleving.
Dat heeft religie behoorlijk veranderd.
Vandaar ook dat wij meer een vriendengroep zijn, we steunen elkaar en doen dingen samen,
maar geven iedereen ook de ruimte voor zijn of haar eigen beleving.

Metalen Mark ov Holland

  • Lid
  • *
  • Berichten: 509
  • Kudos: +24/-0
    • Bekijk profiel
Re: Afscheid nemen van: credible
« Reactie #2 Gepost op: februari 27, 2015, 05:11:45 pm »
In het bericht in kwestie wordt verwezen naar zaken als Instagram en Facebook maar ik denk eigenlijk dat het daar niet kan liggen.
Als je met allerlei vragen op het gebied van geloofsverdieping zit dan zeg ik: "wikipedia.org" met als zoekterm "god" en er opent zich een wereld voor u (metaforisch gezien). Het enige is dat je wel de moeite moet nemen om de hele brij aan artikelen door te ploegen.
"Ordening baart kunde."

Kezlar

  • Technisch beheer
  • Lid
  • ***
  • Berichten: 1215
  • Kudos: +33/-0
  • Leaver dea as slaef
    • Bekijk profiel
Re: Afscheid nemen van: credible
« Reactie #3 Gepost op: maart 02, 2015, 05:13:21 pm »
Qua verdieping in religie jammer, maar persoonlijk doet het me niets als ze weg gaan.


Christenen komen in de regel erbij in tijden van nood. Ik zie het meer als een indicatie van de algemene tendens, geen ellende=geen christenen. In landen waar het wel leeft is het in de regel ook een rotzooitje...

Hobbes

  • Lid
  • *
  • Berichten: 997
  • Kudos: +1/-2
  • Lokinist
    • Bekijk profiel
    • De mede van Hobbes
Re: Afscheid nemen van: credible
« Reactie #4 Gepost op: maart 09, 2015, 11:32:23 am »
 :angel En toch vind ik het jammer, ergens diep van binnen denk ik wel dat men op zoek is naar wat beters
Kaaskoekjes van Brunhilde zijn echt vies