Auteur Topic: Over foruminhoud en -activiteit.  (gelezen 3855 keer)

Metalen Mark ov Holland

  • Lid
  • *
  • Berichten: 509
  • Kudos: +24/-0
    • Bekijk profiel
Over foruminhoud en -activiteit.
« Gepost op: juli 08, 2015, 06:36:38 pm »
Waarom ik hier aan aantal vragen over gekregen heb weet ik eigenlijk niet gezien ik geen Waakvlam- of Vuurslaglid op het forum ben, maar goed, ik zal het even van enige duiding voorzien.

De afgelopen maand heb ik, in gesprekken die ik buiten het internet om gehad heb, een aantal keer de opmerking voorbij horen komen dat het Heidevlamforum thans wat weinig activiteit vertoont. Niet zozeer over de georganiseerde activiteiten (dat loopt wel goed volgens mij) maar over het aantal nieuwe onderwerpen en reacties op het forum zelf.

Het is heel makkelijk: je wordt als algemeen forumlid geacht zelf inhoud te creëren, daar is dit een forum voor! Waakvlam- en Vuurslagleden fungeren niet als schrijvers van wie wij, de algemene leden, de stukjes kunnen lezen, zij zijn meer een soort scheidsrechters en regelneven (naast het feit dat ze óók algemeen lid zijn). Met andere woorden: heb je iets interessants te melden, heb je iets meegemaakt, iets te vragen of heb je een mening over de topics die al aanwezig zijn, deel of reageer dan in plaats van af te wachten!

"Ordening baart kunde."

Roy

  • Lid
  • *
  • Berichten: 80
  • Kudos: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: Over foruminhoud en -activiteit.
« Reactie #1 Gepost op: juli 09, 2015, 08:28:17 am »
Naar verluid, ik ben zelf geen lid, gebeurt er meer binnen de Heidevlam Facebook groep.

Gwaihir

  • Waakvlam
  • Lid
  • **
  • Berichten: 962
  • Kudos: +28/-0
    • Bekijk profiel
Re: Over foruminhoud en -activiteit.
« Reactie #2 Gepost op: juli 09, 2015, 01:47:24 pm »
Op de een of andere manier is de facebookpagina laagdrempelig voor veel leden  :yup:
Het is inderdaad aan ieder lid om het forum te vullen en ook leuk om dingen zowel op facebook als op het forum te delen :)

Ik denk dat het ook wel komt doordat mensen meer buiten in de zon zitten/op vakantie gaan.
Zoals Mark al schreef; waakvlammen zijn slechts beheerders en moderators; het is aan ieder lid te delen, te vragen, of te vertellen op het forum en zo actief op het forum te zijn  :yup:

Metalen Mark ov Holland

  • Lid
  • *
  • Berichten: 509
  • Kudos: +24/-0
    • Bekijk profiel
Re: Over foruminhoud en -activiteit.
« Reactie #3 Gepost op: juli 09, 2015, 08:55:23 pm »
De mensen kunnen inderdaad ook de Facebookpagina gebruiken indien men het gevoel heeft dingen te missen, een abonnement op de HV-nieuwsbrief kan ingeval wellicht ook wonderen doen. Ik weet niet in hoeverre het echt nodig of wenselijk is om zaken dubbel te delen (forum+Facebook), het forum krijgt er in ieder geval wel meer invulling en relevantie door. Maar goed: het punt is denk ik wel gemaakt.
"Ordening baart kunde."

Kezlar

  • Technisch beheer
  • Lid
  • ***
  • Berichten: 1215
  • Kudos: +33/-0
  • Leaver dea as slaef
    • Bekijk profiel
Re: Over foruminhoud en -activiteit.
« Reactie #4 Gepost op: juli 09, 2015, 09:52:05 pm »
Ik ben zelf vaker op het forum actief als op FB (hoewel ik de eerste ook vaak skip vanwege erg druk werk op het moment). De FB groep werkt wel laagdrempelig en is een leuke aanvulling, maar er mag best meer op het forum komen. Echter, dat moeten alle leden zelf ook doen.

Er is binnen de vuurslag wel veel activiteit, maar dat is onzichtbaar voor overige leden. Ik heb al eens eerder tegen onze vuurslagjes gezegd dat de rest van het forum ook gebruikt mag worden. Bij deze nogmaals de oproep :)

NB
Al snap ik het wel, daar ooit het forum ontstond als alternatief klankbord na het omvallen van NH in de oude vorm. Desondanks mag er inderdaad wel weer eens wat meer worden gepost in de algemene borden :)