Auteur Topic: Wederom een enquete: heathen practice survey  (gelezen 4505 keer)

Valora

  • Gast
Wederom een enquete: heathen practice survey
« Gepost op: oktober 18, 2015, 02:21:47 am »
Deze enquete is niet bedoeld voor onderzoek, maar om als heidenen onderling te kijken waar iedereen mee bezig is. Nadat je de enquete hebt ingevuld kan je direct de resulaten bekijken namelijk

The purpose of this survey is to gain a better understanding of how Heathenry is practiced by self-identified Heathens.


https://docs.google.com/forms/d/1cQyeBhLE30Un7mTgFTD5PH5yYT3BEKWjlrBldgFyFjM/viewform
« Laatst bewerkt op: oktober 18, 2015, 02:30:02 am door Valora »

Hobbes

  • Lid
  • *
  • Berichten: 997
  • Kudos: +1/-2
  • Lokinist
    • Bekijk profiel
    • De mede van Hobbes
Re: Wederom een enquete: heathen practice survey
« Reactie #1 Gepost op: oktober 19, 2015, 06:30:40 am »
Ingevuld
Kaaskoekjes van Brunhilde zijn echt vies

Valora

  • Gast
Re: Wederom een enquete: heathen practice survey
« Reactie #2 Gepost op: oktober 19, 2015, 12:10:49 pm »
resultaten bekeken? viel me op dat er erg veel mensen zijn zonder groep, puur omdat ze geen groepen kennen bij hun in de buurt...

Hobbes

  • Lid
  • *
  • Berichten: 997
  • Kudos: +1/-2
  • Lokinist
    • Bekijk profiel
    • De mede van Hobbes
Re: Wederom een enquete: heathen practice survey
« Reactie #3 Gepost op: oktober 20, 2015, 03:46:36 pm »
Yup...onnozelaars
Kaaskoekjes van Brunhilde zijn echt vies

Metalen Mark ov Holland

  • Lid
  • *
  • Berichten: 509
  • Kudos: +24/-0
    • Bekijk profiel
Re: Wederom een enquete: heathen practice survey
« Reactie #4 Gepost op: oktober 20, 2015, 09:21:24 pm »
Yup...onnozelaars
Nou nou, ik zie mijzelf ook niet noodzakelijkerwijs als onderdeel van een groep (hoe je dat begrip definiëren wil is weer een ander puntje). Wat mij betreft is het tweeledig:
  • ik denk dat spirituele beleving in essentie iets individueels is. Soms resoneert de eigen beleving met de beleving van anderen en kun je met die anderen een 'groep' zijn maar dat is niet altijd het geval (dikwijls zitten jij en ik in een groep maar op het moment dat jij actief Loki gaat eren dan ga ik liever even een biertje drinken). Lidmaatschap van clubs, gemeenschappen en fora zegt weinig over de intrinsieke beleving, dat is meer een labeltje: je kunt enerzijds lid zijn van alle heidense clubs ter wereld, daarmee een aardig heidens spaarpuntenboekje vol hebben en anderzijds toch nog steeds essentieel atheïstisch zijn. "De kleding maakt de druïde niet!"
  • Persoonlijk ben ik niet echt een liefhebber van georganiseerde groepsvieringen, toen ik nog een kotertje was vond ik de kerkdiensten op zondagochtend (mijn ouders zijn christelijk) naar verloop van tijd echt een vervelende gewoonte worden maar dat wil niet zeggen dat ik met anderen rond een meiboom dansen wèl prettig vind. Enige spirituele voldoening kan wat mij betreft ook verkregen worden uit een herftswandeling op een (regenachtige) middag, door een uur lang over de Noordzee uit te kijken, door muziek te ervaren of door het lezen van een boek uit studieoverwegingen op dat vlak.
"Ordening baart kunde."

Hobbes

  • Lid
  • *
  • Berichten: 997
  • Kudos: +1/-2
  • Lokinist
    • Bekijk profiel
    • De mede van Hobbes
Re: Wederom een enquete: heathen practice survey
« Reactie #5 Gepost op: oktober 21, 2015, 10:10:01 am »
Het ging me om het tweede deel:
Citaat
omdat ze geen groepen kennen bij hun in de buurt...
Kaaskoekjes van Brunhilde zijn echt vies

Metalen Mark ov Holland

  • Lid
  • *
  • Berichten: 509
  • Kudos: +24/-0
    • Bekijk profiel
Re: Wederom een enquete: heathen practice survey
« Reactie #6 Gepost op: oktober 21, 2015, 07:42:45 pm »
Het ging me om het tweede deel:
Citaat
omdat ze geen groepen kennen bij hun in de buurt...
Aha, mijn excuses; ik dacht dat je het over het eerste gedeelte had  :3

In dat geval heb je inderdaad wel een punt, een klein beetje speurwerk kan wat dit betreft al een buitengewoon verhelderende uitwerking hebben.
"Ordening baart kunde."