Auteur Topic: Fijne lente-evening  (gelezen 4867 keer)

bosding

  • Waakvlam
  • Lid
  • **
  • Berichten: 497
  • Kudos: +15/-0
  • mede-deling, Dat klinkt nog best gezellig
    • Bekijk profiel
Fijne lente-evening
« Gepost op: maart 21, 2016, 12:39:58 pm »
Hoewel het blijkbaar eigenlijk gisteren was, hou ik altijd de 21e aan(gemakzucht), dus bij dezeeen fijne lente-evening aan iedereen!

Wat doen jullie zoal op deze dag? En waarom?
Zelf hou ik het altijd bij een simpele heildronk en even stilstaan bij het aanbreken van de lange dagen op een plek waar ik wat mee heb. en eigenlijk weet ik ook niet zo goed wat nou typische tradities zijn voor deze dag.

Elvar Heimdalir

  • Lid
  • *
  • Berichten: 42
  • Kudos: +2/-0
    • Bekijk profiel
    • Zilvervis
Re: Fijne lente-evening
« Reactie #1 Gepost op: maart 21, 2016, 01:58:57 pm »
Zelf maak ik bij het keren van vrijwel elk seizoen een lange wandeltocht (minimaal 20 km) door de natuur. Er zit altijd minimaal een zonsondergang of een zonsopkomst bij, en de wandeling omvat altijd oevers, al is dit meer een gevolg van onze waterige geografie dan een bewust ingepland gegeven. Aandachtig de natuur beschouwen en, in dit geval, haar voorjaarsontwaken volgen, is voor mij dan vaak al voldoende.

Arjane

  • Gast
Re: Fijne lente-evening
« Reactie #2 Gepost op: maart 22, 2016, 08:52:46 pm »
Ergens rond die datum ruik ik meestal ineens de lente in de lucht (in dit geval vandaag), en dan is voor mij de lente echt begonnen :)

bosding

  • Waakvlam
  • Lid
  • **
  • Berichten: 497
  • Kudos: +15/-0
  • mede-deling, Dat klinkt nog best gezellig
    • Bekijk profiel
Re: Fijne lente-evening
« Reactie #3 Gepost op: maart 22, 2016, 08:54:30 pm »
Ergens rond die datum ruik ik meestal ineens de lente in de lucht (in dit geval vandaag), en dan is voor mij de lente echt begonnen :)

Vandaag pas? Ik had dat vorige week juist toen het bijna een hele week zonnig was en alles begon uit te lopen.

Arjane

  • Gast
Re: Fijne lente-evening
« Reactie #4 Gepost op: maart 22, 2016, 08:56:52 pm »
Om de een of andere reden lijkt t voor mij niet zo samen te hangen met het weer. Vandaag was min of meer hetzelfde als gisteren (saai), dus ik vroeg me ook al af hoe dat kan :P

bosding

  • Waakvlam
  • Lid
  • **
  • Berichten: 497
  • Kudos: +15/-0
  • mede-deling, Dat klinkt nog best gezellig
    • Bekijk profiel
Re: Fijne lente-evening
« Reactie #5 Gepost op: maart 22, 2016, 08:59:48 pm »
ah, bij mij duidelijk wel. Niet alleen zozeer het zonnetje, maar ook hoe planten en dieren om me heen zich gedragen. (Dan heb ik het niet over die rare gevallen die in januari haantje de voorste proberen te zijn.)

Valora

  • Gast
Re: Fijne lente-evening
« Reactie #6 Gepost op: maart 22, 2016, 09:58:49 pm »
Ergens rond die datum ruik ik meestal ineens de lente in de lucht (in dit geval vandaag), en dan is voor mij de lente echt begonnen :)

Dat ken ik! ik had dat inderdaad een paar daagjes terug.

Om heel eerlijk te zijn is dit de eerste keer in tijden dat ik er niet echt iets mee gedaan heb, staat allemaal op een wat lager pitje op dit moment

Kezlar

  • Technisch beheer
  • Lid
  • ***
  • Berichten: 1215
  • Kudos: +33/-0
  • Leaver dea as slaef
    • Bekijk profiel
Re: Fijne lente-evening
« Reactie #7 Gepost op: maart 23, 2016, 12:49:13 pm »
Een fijne lente allemaal! Ikzelf heb erbij stilgestaan met een lekker potje bier.