Auteur Topic: Theatergroep Hetze speelt "Ragnarock"  (gelezen 3075 keer)

Metalen Mark ov Holland

  • Lid
  • *
  • Berichten: 509
  • Kudos: +24/-0
    • Bekijk profiel
Theatergroep Hetze speelt "Ragnarock"
« Gepost op: mei 21, 2018, 08:50:36 pm »
heatergroep Hetze speelt op het befaamde theaterfestival De Karavaan een korte voorstelling die geïnspireerd is door de Noords-Germaanse mythologie. De voorstelling is getiteld "Ragnarock" en vindt in ieder geval plaats op zaterdag 9 juni op het Doelenveld in Alkmaar en is gratis te bekijken. Als ik mij niet vergis is De Karavaan een reizend gebeuren dus het kan zijn dat de voorstelling ook elders nog wordt (of reeds is) opgevoerd.

De omschrijving luidt als volgt:
Citaat
Ragnarock
Vier Noorse goden zijn neergestort op aarde

Na een half uur Hetze vier je feest met nieuwe vrienden

De wrakstukken van een rokend Vikingschip steken uit de grond. Het boegbeeld is afgebroken, het zeil gescheurd, de mast kapot. Vier Noorse goden zijn neergestort op Aarde. Odin, Thor, Freya en Søl – de god van administratie en wat verder ten tafel komt. Geen mens gelooft nog in ze, het Vøkkingskip is støk en Thor’s veter is los. De tekenen zijn duidelijk: de wereld is reddeloos verloren.

Ragnarock on Tour is de nieuwe voorstelling van Hetze. Deze theatergroep maakt festivaltheater voor, over en op locatie. Met rauwe types, moderne mythes, hilarische improvisaties en zinderende aria’s. De spelers verrassen je met korte scènes vol humor en muziek. Na een half uur Hetze vier je feest met nieuwe vrienden. Want het einde der tijden verbroedert. Als geen ånder.

Hier vind je een doorverwijzing naar de bijbehorende internetsite, voor bovenstaande omschrijving en meer aanvullende informatie. 
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2018, 08:50:57 pm door Metalen Mark ov Holland »
"Ordening baart kunde."

Roy

  • Lid
  • *
  • Berichten: 80
  • Kudos: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: Theatergroep Hetze speelt "Ragnarock"
« Reactie #1 Gepost op: mei 29, 2018, 03:23:09 pm »
Het zal er niet van komen om te gaan kijken, maar leuke tip (op beide fora).

Kezlar

  • Technisch beheer
  • Lid
  • ***
  • Berichten: 1215
  • Kudos: +33/-0
  • Leaver dea as slaef
    • Bekijk profiel
Re: Theatergroep Hetze speelt "Ragnarock"
« Reactie #2 Gepost op: juni 03, 2018, 04:08:58 pm »
Zeker! Ik gooi het ook even door de whatsapp ;)