Waarschijnlijk is dit stukje moderne folk bij de meesten al geland, het kwam eind 2018 uit en voor de volledigheid vermeld ik het hier op het forum: het nieuwste album van Wardruna, getiteld
Skald. Klik
hier voor een doorverwijzing naar een weergave op Youtube, indien je de boel ook financieel wilt ondersteunen dan kun je natuurlijk Spotify en vergelijkbare diensten gebruiken.
Op
Skald is de muziek, die natuurlijk al buitengewoon
folky aandeed, verder teruggebracht naar een akoestische en vocale basis en in feite volledig ontdaan van elke vorm van elektronische (effecten) opsmuk waardoor het geheel buitengewoon 'integer' en authentiek op mij overkomt en dat nog meer dan bijvoorbeeld het
Yggdrasil-album (in mijn optiek tot nog toe hun beste album). Het album is door de voornoemde aanpak wellicht minder spectaculair en duidelijk ingetogen maar de kwaliteit is duidelijk meer aanwezig dan op het album
Ragnarok. Enfin, beluister het zelf (als dit nog niet gebeurd is).
Een tweede stukje muziek dat vermeldenswaardig is, het dateert toch ook alweer van midzomer vorig jaar, is het album
Sunnablot van Leidungr; dit is volgens mij ook nog niet op dit forum gepasseerd. Klik
hier voor een doorverwijzing naar deel I en
hier voor een doorverwijzing naar deel II.
Sunnablot bevat minder
martial invloeden dan de vorige albums, hetgeen het allemaal iets laagdrempeliger doet overkomen. Ik vind het in ieder geval lekkere muziek om bij te lezen.
Is het album
Vetrarblot van Leidungr hier op het forum wel al eens voorbij gekomen? Ik vermoed dat
Nordiska Hymner het laatste album is geweest dat hier op het forum vermeld is dus volgens mij niet: klik
hier voor een doorverwijzing. Ik verwijs ook nog even naar de bijbehorende
Bandcamp en
internetsite voor het geval je fysiek spul mocht willen bestellen.