De achternaam van mijn vaders kant hebben we uitgeplozen tot die tijd en daarvoor is nks te vinden..hoe kan je dat verder opzoeken?
Je kunt soms in administratieve papieren van kerken het één en ander terugvinden. Hogere adelijke families hadden/hebben vaak een eigen administratie. Bij Nederlandse gemeentes kun je inderdaad meestal niet verder terugzoeken dan de Napoleontische tijd.
Verder heb ik nog wel een Frankische afstammingslijn door gewroet. Het betreft de oudst bekende voorvader van de huizen Salm, Bar en Van Ardennen-Luxemburg (waarbij die laatste twee voor zover ik het overzien kon niet meer bestaan): Wigeric van Lotharingen (voor 923), een huidige afstammeling waarvan het enigszins helder is dat deze van hem afstamt is ene Karel-Filips,
Wild- en Rijngraaf en erfprins van Salm-Salm maar ook ene Hugo VII van Reifferscheid-Dyck lijkt van Wigeric af te stammen.
Voorts lijkt het zo te zijn dat de Habsburgers nog een oude afstamming hebben richting Frankrijk: Gerard, graaf van Parijs (ca. 728-779); niet zo oud als Adalrich van de Elzas maar evengoed ouder dan veel anderen in het rijtje. Er is ook een tweede claim op het huis als zodanig, naast de in Nederland bekende Karel van Habsburg-Lotharingen is dit kennelijk Sigismund van Habsburg-Lotharingen, aartshertog van Toscane en groothertog van Oostenrijk; deze Sigismund lijkt dan ook weer van Adolf van Berg af te stammen (via zijn moeder).