Hobbes, het is toch niet omdat ik Loki hier verbindt aan bepaalde persoonlijke uitingen, dat ik zeg dat iedereen dat zo moet zien? Als jij vindt dat Lokinisme iets anders is, dan volg ik jou daar volledig in. Ik heb enkel vanuit mijn ervaring gesproken, ik wil hier helemaal geen dogma stellen over hoe het een en ander begrepen moet worden. Ieder denkt voor mij wat hij wil, en aangezien je jezelf Lokinist noemt, zul je er wel een pak meer over weten dan ik, dus kan het best zijn dat ik jou visie overneem als ik er meer over te weten kom.
Voor mij hoeven de plooien niet glad gestreken te zijn, maar ik hoop dat we elkaar wel begrijpen.
Of dat de goden bestaan of concepten zijn laat ik inderdaad in het midden, ik geloof niet, dus het bestaan van de goden acht ik mogelijk, maar ik acht het evengoed mogelijk dat er niets spiritueel bestaat. Daarom maak ik mijn eigen denken op, zodat ik een houvast heb en richting kan geven aan mijn leven.
Het is ook niet omdat ik een gelijkenis zie tussen Loki en persoonlijkheden, dat ik in dit verband de goden zie. Ik maakte hier een vergelijking: het is niet omdat ik peren met mijn auto vergelijk op basis van hun kleur, dat ik zeg dat peren met auto's in verband staan.
Misschien moet ik volgende keer duidelijker zijn, maar het is voor mij moeilijk om via louter tekst de precieze context van de dingen te communiceren.
Bij deze.